BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Total Pageviews

Thursday, November 10, 2011

Tek One - Broken String

Tuesday, November 08, 2011

Dubstep Dance !

Wednesday, November 02, 2011

Move House !!


Nak pndah umah at Apt harmoni blex .. tpy blok len .. haha .. bru je lpas kemas brang tuk pindah ..
Penat2 .. menyusahkan je pindah nie ..
nak wat camner , skola adeq dekat at situ . haha .
yang aq lak taon dpan skola Asrama ..
pergh ~
PENATPENAT !
haha ..
xkesah lhaa ...

Blok P-217 Apt Harmoni

Monday, October 31, 2011

Ikrar tidak akan kapel sampai +18


Dengan ini , saya berikrar akan tidak ade kapel sehingga +18 .
dengan ini saye juga berjanji akan menumpukan ,
seluruh tenaga dgn usaha kami bgi mencapai cita2 negara .
*KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN
* KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA
* KELUHURAN PERLEMBAGAAN
* KEDAULATAN UNDANG-UNDANG
* KESOPANAN DAN KESUSILAAN

PNW^_^

RAINING


DUb5T3P







Sunday, October 30, 2011

Hate u









I miss U

MORNING

Single iz better !


SINGLE UNTILL +18>>

Friday, October 28, 2011

ISH !

Ape pon xbole !

LolaLolaLOla



Terpikir result PMR ~

^ x ^

Hurggh :>

Morning All ~

Bangun awal ary nie ~


^_^

Thursday, October 27, 2011

Dapat gak pegang komputer ..


^_^
Susah tol la nk pegang komputer skang nie ..
lau adeq xgie skola , memey la nk dapat ..
adeq2 , cer benti men game at komputer tue .. bgy la abg men lak ..
haha ,

-_-
hurm , aq rindu at seseorang lhaa .. rindu sesangat ..
aq bermimpi yg die dah xnak kwn ngan aq lorh ..
sedyh :(
tpy tu mimpi , :D
haha ..


@_@
hhe , aritu blex kampung sbb ade kenduri cukur jambul ..
ank makcik aq cukur jambul .. haha ..
penat gak laa .. kne tolong angkat barang ..
kemas nie , kemas tu ..
haha .. kne jge ank orang laa ..
tpy yg paling bez ,
time mlm tu cukur jambul start ..
llky sume nek atas umah , cume aq je yg xgie ..
haha , tgk TV je lorh ..
orang len bce tahlil , aq lak bce komik ..
haha , apo lha kamu nie ~
haha >>

^_^PNW

Monday, October 24, 2011

Huhu ~

Yeah !!
xjady pindah at PRIMA ~
maybe pndh blex ke tempat lame ..
cuz skola adeq lbh dekat at situ ..
haha ..

Sunday, September 25, 2011

Pergh ! ngantokgilerlaa ~

ngantok bron n sis !!
dry smalam sampai skang x tdo ..
hurm ..
mte nie nak pejam xnak je ..
bak kte NURUL ..
watlekwatpeace :)
hha ..
bye , nak tido ler ..
ZzZZzzZzZZz

Thursday, September 15, 2011

BENCI3 !!!

betul2 benci la sial !!!
aq dah nek muak lau topup kedit fon nie !!
topup je , kurang 2hinggit ..
@!@#!#!#
urgh !!
grr !!
MEOUWW !!!
BlaBlaBlaBlaBlaBlaBla !!

Thursday, September 01, 2011

Lame Serh !

dah seminggu x update blog !!
memey la blex kampong !!
rindu at kekawan lorh !
lame x jumpe !
erm ...
sat gie blex damai ..
mmg kuar ngan kekawan jla ..
hhe ..
dah la aq xder duet lorh !
yang akak sowang nie lak aq dah janji nk blanje die ..
erm ..
xper2 , pasti akan blanje koe punya la !!
hhe ..
*.:。✿*゚゚・✿.。.:**.:。✿*゚゚・✿.。.:**.:。✿*゚゚・✿.。.:**.:。✿*゚゚・✿.。.:**.:。
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
✿ S A L A M A I D I L F I T R I M O H O N M A A F Z A H I R D A N B A T I N ✿
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
*.:。✿*゚゚・✿.。.:**.:。✿*゚゚・✿.。.:**.:。✿*゚゚・✿.。.:**.:。✿*゚゚・✿.。.:**.:。

Friday, August 26, 2011

Apit - Cintaku Dipermainkan


Cerita Lucu - Ini Ibu Budi, Ini Bapak Budi Kelakar Giller


Thursday, August 25, 2011

Trial dah abis !! Raya dah dekat !! UHUX !P

Yeah !!
trial dah abis !!
Raye lak menanti !!
xsabar shial !!
uhuk !






More Selamat Hari Raya Aidilfitri Comments

Friday, August 12, 2011

Bez x ?


Happy Birthday to me !!

12.08.96
hari aq lahir !!
ary nie ramai gak laa yg wish at aq ..
dax2 klaz b ..
klaz c x ramai pon ..
erm ...
Kepade dax tu yg msj tepat kul 12 (jam enset aq) ..
ko nk aq blanje ko aiskrim ?
hha !
ado maso nk beli ..
kan puase ~
berbuka pon at umah ..
hhe ..
camner ? ~
nk gak ker ?
aq xkesah pon ..
hhe !
anyway ~
THANKS to all my fwenz who was wish to me !!

PNW
^_^

Thursday, August 11, 2011

Hurgh !!

Apsal la FB xley bkk at umah aq lak nie !!
menyusahkan la !!
terpakse pegy SunGai Buloh !!
erm ~~

About my birthday ~

erm ..
birthday aq nie xpenah meriah cam korang ..
tpy aq xkesah pon ..
asalkan ade orang yg slalu igt hry jadi aq bile ..
hha ..
kpde orang yg pertame wish at aq , akan aq blanje die ..
FB n blog x dikire ..
wish depan2 ye ~
hhe ..

PNW
^_^

Monday, August 08, 2011

HB !!

Alif Aiman bin Amirruddin !!
HB !!
7.8.2001

^_^

Monday, August 01, 2011

Happy Birthday my BROTHER !!

Mohammad Syafiq bin Amirruddin
I want to say Happy Birthday !
Sorry late wish 4 u ..
30.7.11

^_^

Slamat Berpuase .

Selamat Menyambut Ramadan !! Rase skejap je an ..
Aq sambut puase at kampung halaman .. Bez ~ Dengan Keluarge Tersayang ~ hhe , ko ade ?
erm , rse rindu dowh at kekawan .. bru je igt nk sambut puase sme2 .. erm ... hhe .. 

Somebody is Leaving ..
hha , walaupun somebody was leaving , Nafsu kite masih ade .. So , kite kene kawal la nafsu kite nie , jgn wat perkara yang x elok tau ..

Friday, July 29, 2011

Wey ..

Sory aq xdpt dtg umah koe ary nie ..
aq byk keje lak , kene kemas tuk blex kampung jap gie ..
erm ..
penat dowh ..
sor erk , lagipon aq xder mood ..
erk ..

^_^

Thursday, July 28, 2011

YEAH !!! u Wanna join !!

Petang nie nk gie KARAOKE !!
nk dgr Haisal nyanyi !!
hha ..
aq pon nk join laa !!
koe nk ?
jom ler ~~

^_^

Wednesday, July 27, 2011

ERM ~

Ko rase aq nk GADO ngan koe ker ?
xder makne la wei !!
Aq msh SAYANG at koe la !!
erm ~

Perlu ker ?

Hati aq skang nie makin gelisah plak !!
erm ..
makin hari , makin resah ..
asal erk ..
perlu ker ?
perlu ke aq tanye soal hati at die nie ..
PMR dah la around the corner ..
Perlu ke x erk ?
erm !!!

Erm !!!!

Tengok !!
aq dah lupe ape aq nk update tdy !!
hurgh !!!
cpt tul aq luper !!
erm ~

^_^

Monday, July 25, 2011

Hancur !!

Kehidupan aq dah HANCUR !!!
MUSNAH !! SENGSARA !!
argh !!
kenapa kehidupan sebegini harus ade !!
mengapa sume nie terjady !!
lebih baik aq mati daripada hidup sengsara !!
KAN !!!

Friday, July 22, 2011

tengok ~ erm ~

Hurm ..
ko nie an .. aq dah lupekan pasal nie , tetibe ko mesej lagy pasal nie ..
elok2 aq dah lupe kisah silam , ko wat aq teringat blex pasal tu ..
bukan senang aq nk lupekan tau ..
hurm ..
bgy pengetahuan kau , skang nie aq dah xder hati at sape2 dah termsuk at koe skali ..
JELAS ..
tpy asal koe wat aq teringat blex kisah silam nie !
KNAPER ?~!
bole kene stroke tau x ?
hurm ~

kepada si die : xyah la nk ungkit kisah lame erk .. kite tetap kawan ~  ^_^

Monday, July 18, 2011

aq RINDU at kau larh !!!!


Seyez aq sgt rindu at koe !!
erm ~

Baby , I Love U


Baby, I love you
I never want to let you go
The more I think about,
The more I want to let you know…
That everything you do,
Is super fucking cute
And I can’t stand it

I’ve been searching for
A girl that’s just like you
Cause I know
That your heart is true

Baby, I love you
I never want to let you go
The more I think about,
The more I want to let you know…
That everything you do,
Is super duper cute
And I can’t stand it

Let’s forget,
And run away
To sail the ocean blue
Then you’ll know,
That my heart is true

Baby, I love you
I never want to let you go
The more I think about,
The more I want to let you know…
That everything you do,
Is super duper cute
And I can’t stand it

You, you got me where you want me
Cause I’ll do anything to please you
Just to make it through…
Another year

You, I saw you across the room
And I knew that this is gonna
Blossom into something beautiful.
You’re beautiful.

Baby, I love you
I never want to let you go
The more I think about,
The more I want to let you know…
That everything you do,
Is super duper cute
And I can’t stand it
No I can’t stand it
No I can’t stand it

Appy Birthday Acap n wanie ~.~







♪ appy birthday to u ♫
♪ appy birthday to u ♫
♪ appy birthday to acap n wanie .. ♫
appy birthday to u !
♪♫♪♫♪♫
terlupe plak , appy birthday to pn. nasiroh !!
hha .. sambut beramai2 at skola !

erm , acap sowy sbb xdtg umah koe ..
 sakit kpale aq sgt kritikal !
xdpt dtg kne brehat at umah ..
hhe , xper kan ..
erm , wanie sowy sbb aq x capaikan hasrat koe yg ketiga ..
aq bkn aper , gitar xbwa .. pastu dah lah ramai orang ..
huh , sogan den !!
hhe .. kalau bole aq nk wat , tpy apekan daye ..
hhe .. ko xkesah kan ..
yg penting , sambut birthday koe mmg TERBAIK !!
^_^

Thursday, July 14, 2011

Hilang Semua Janji

video

Happy Birthday Tabs !

Monday, July 11, 2011

Tijah2 !!

Haha , 
tdy lam klaz tijah mengigau ..
hha , 
die ckp , die mimpi yg die gado nan wanie ..
pastu wanie lak kapel ngan syazwan ..
dah lame2 tu kawin ..
hha ...
PELIX2 je !

Pandai an !

suke ati koe je delete post orang !
hha , bknnyer aq bgy tgk kt org pon ..
erm ...
MENCEROBOH blog orang je !
Pandai an ~
xsuke la camni ..
erm !

Sunday, July 03, 2011

Akim - Janji


Aq nk sangat seseorang tu berjanji dgn aq ..!
janji xkan menduakan aq !

Cinta teragung

Maafkan aku sekiranya tak termampu
Untuk mencurahkan semua isi hatiku
Ternyata tak terkata
Rinduku padamu

Ku takkan bisa menjadi lebih
Dari apa yang terdaya
Namun ku tetap berjanji
Akan masih mencuba untuk
Memujuk hatimu
Mencintai aku
Kerna semua yang ada
Hanyalah untukmu
Secebis perasaan ku hamparkan
Membawa sejuta harapan
Menagih cinta
Teragung darimu

 Maafkan aku sekiranya tak termampu
Untuk mencurahkan semua isi hatiku
Ternyata tak terkata
Rinduku padamu

Wednesday, June 29, 2011

T.T bisa T.T

Smalam , detik kul 11.45 ..
entah camner aq bole mengalirkan air mate ...
jarang aq mengalirkan air mate ..
adakah aq nie insan yg lemah ..
hurm ..
air mate aq benti kul 12.15 ...
begitu lame aq mengalirkan air mate ...
hati ku ini masih terasa ..
Bagai ditusuk bisa yg sgt sakit ..
tpy aq terpakse menahan bisa sembilu ini ..
aq pasti , kelamaan bise ini akan hilang ..
tpy tidak thu bile ia akan hilang ..
mengapa aq bole mengalirkan air mate ...
adakah aq mencintainya ..
tpy ...
aq akan lupekan kisah ini ..
sebagai memori terindah ..
akan aq teringat wajahnya setiap mlm ..
AQ TIDAK AKAN MELUPAKANMU !

Saturday, June 25, 2011

Kredit fon Abiz !!!

Thursday, June 23, 2011

T.T slamat tinggal T.T

slamat tinggal at saper ?
hha ~
slamat tinggal at FB n' BLOG !
huhu ..
lpas nie aq akan jarang on9 ..
mungkin dh x kot on9 ...
erm ..
xper ..
lpas PMR ley on9 puas2 !
hha ..

^_^
PNW

Wednesday, June 15, 2011

Ayat2 jiwang !

1. Dari mana datangnya cinta ��
dari SMS turun ke hati �..

2. Andai kau dapat melihat hatiku
Andai saja kau dapat membaca fikiranku
Betapa ruang jiwaku penuh bayangan dirimu,
Menghiasi hari-hariku
Senyum dan suaramu teduhkan jiwaku
Cintailah aku dengan kesungguhanmu

3. Kalau I boleh menyusun abjad, I nak letak U dekat dengan I


4. Hello..U ada plaster tak?? I luka teruk sebab jatuh cinta pada U!

5. Hello..
Aku pencuri�
dan aku di sini nak curi hati kau!!!

6. U ni doktor ke? Kaki I terseliuh sebab jatuh cinta pada U !

7. I nak belanja u gula-gula HACKS�..
faham tak ertinya?
H- Hanya
A- Aku
C- Cinta
K- Kau
S -Seorang

8. Luahan Cinta Ibarat Kentut�..
ditahan sakit�.
dilepas malu�.
dah keluar..fuhhh! Lega!!!

9. Jika kau hidup sehingga 100 tahun�.
aku hanya ingin hidup hingga 99 tahun kerana aku tak rela hidup tanpa kau�

10. Di bawah ini senarai yg aku tak suka ttg kau�
1�..
2��
3�..
4��
Apa nak buat?? Aku suka semuanya ttg kau!
Tekan ke bawah jika kau merinduiku�.
Tekan lagi kalau masih rindu�..
Lagi�.
Lagi�.
Masih tekan lagi???
Nampak sangat rindu�..
Aku juga sedang merinduimu�

11. Biarlah yang dulu jadi masa laluku, dan kau menjadi masa kini serta masa depanku.

12. Kalau cinta ibarat penyakit,aku taknak makan ubat.Biar aku merana diserang penyakit ini krn aku ingin kau tahu betapa aku mencintai kau!

13. Org kata kita hanya jatuh cinta sekali saja. Tapi setiap kali aku mendengar suaramu, aku jatuh cinta sekali lagi!

14. Aku terasa sesuatu dihatiku�ianya seperti bara yg kecil. Setiap kali aku melihatmu, bara ini menyala dan ia sungguh istimewa kerana AKU CINTAKAN KAU!

15. Apakah kasih sayang perlu diucapkan?
Tidak perlu. Lalu kukirim SMS ini padamu, hingga tidak perlu mengucapkannya.

16. Andai hatimu penjara, biar aku dipenjara seumur hidupku di dalam hatimu�

17. Tuhan memberikan rasa cinta dalam diriku, dan aku memberikannya padamu. Tolong jangan diberikan lagi pada orang lain.

18. Aku mahu kau tahu aku menyintaimu setulus hati..bukan hipokrit�bukan cinta palsu..bukan ada kepentingan�.
Ini adalah cinta tanpa syarat�.
Aku begitu menyintaimu�..

19. Cinta akan hilang jika diambil org. Cinta akan mati jika digenggam rapi. Bagaimana harusku memegangmu? Apa perluku meneruskan atau melepaskan?

20. Betapa indah pun perkataan, tak boleh sama utk menyatakan cintaku padamu�

21. Tuhan memberikan rasa cinta dalam diriku, dan aku memberikannya padamu. Tolong jangan diberikan lagi pada orang lain.

22. Cintaku bukan ibarat kertas�..
Cintaku adalah bara yg sentiasa menyala
dan semakin marak ditiup kerinduan padamu�..

23. Jika mencintaimu satu kesalahan�biar aku bersalah. Cintaku padamu sangat kuat dan akan kuperjuangkan hidup ini demimu�

24. Cinta kita banyak ranjau. Tapi percayalah ia tidak sedikit pun mengurangkan cintaku padamu�.Kau adalah insan teristimewa dalam hidupku

25. Aku tak dapat hidup tanpamu�..
kerana kaulah nyawaku��

26. Jika cinta itu dicukai..aku lah pembayar cukai paling tinggi!

27. Mencintaimu adalah perkara terindah yg pernah berlaku dalam hidupku.
Mana mungkin aku melupakanmu seumur hidupku. Kaulah kekasihku yg pertama dan terakhir.

28. Air mata kerana sahabat 1 pengorbanan,
Air mata kerana ibu bapa 1penghormatan,
Air mata kerana kekasih 1penyesalan,
Air mata kerana Allah 1 keberkatan.

29.
()� � �()
( ;
( O) saya kan,
(,(��)(��) selalu
ingat kat awak..
tiap2 malam
suara awak
lawak awak
sumer la..
()� � �()
( (�)(�) rindunye..!!
( )
( (��)(��)

Tuesday, June 14, 2011

ZODIAK LEO (23 Juli-22 Agustus) me: 12 agustus . hhe .

Peruntungan: Buat apa terlalu percaya ucapan orang? Cobalah lebih yakin dengan suara hati daripada mendengarkan segala omongannya yang hanya akan bikin segalanya menjadi kacau.

Karir: Tampak semakin kokoh meskipun digoyang dari kanan kiri sekalipun.

Kesehatan: Suasana hati Anda tampak happy dan mampu membawa angin baik bagi kesehatan Anda.

Keuangan: Hari ini cukup lancar karena dari segi pemasukan terus mengalir dan tidak ada hambatan.

Asmara: Cobalah hormati hak-haknya dengan tidak terlalu memaksakan kehendak kepadanya. 

owh .. uke !
^_^

Ramalan nama anda dari huruf F ( Faez) ^_^

Kamu idealistik dan romantis. Kamu mencari pasangan terbaik yang dapat kamu temukan. Kamu sangat setia, memiliki sensual dan berhasrat. Kamu dapat menjadi suka mempertunjukan kecantikan. Kamu dilahirkan untuk menjadi romantis. Kejadian romantis menjadi favorit kamu. Kamu dapat menjadi pecinta yang murah hati .

Ngee :>)

Romantis !

* Bahagia rasanya bisa menikmati hidup ini bersamamu sayang. Pilihanku tak pernah salah..

* Tuhan menjadikan wanita cantik dan bodoh; cantik, sehingga lelaki mencintainya; dan bodoh, sehingga wanita itu mencintai lelaki itu.
 
* Aku memiliki sepasang mata, tp tdk dapat selalu melihatmu.
Aku memiliki sepasang tangan, tp tdk dapat selalu melindungimu.
Tapi aku memiliki sebuah hati, yang selalu berdoa untukmu
 
* Kamu tidak mencintai istrimu karena dia cantik, namun dia cantik karena kamu mencintainya dengan sepenuh hatimu.

* Secercah kasih membuat kita sayang, seucap janji membuat kita percaya, sekecil rindu membuat kita kangen, tapi sebuah cinta selamanya bermakna...keindahan cinta akan terlihat jika kita bisa menerima cinta itu apa adanya..
 
* Seseorang yang mencintai kamu,
jarang memujimu.
Tetapi di dalam hatinya
kamu adalah yang terbaik,
hanya ia yang tau.
 
^_^

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

ABCDEF - Always Be Carefull Don't Ever Forget me
 
JKLMNOPQRSTUVW - Juz Keep Lovin Me coz No Other Person Quite Right Shall Treat U Very Well

XYZ - Xee You Zoon.

Ntah mengaper ~ =_=

Sejak aku mengenali dirimu
Bermacam dugaan yang ku hadapi
Adakala tersentuh rasa hati
Adakala cemburu melukai
Namun aku tempuhi dengan sabar
Sejak aku jatuh cinta padamu
Perasaan aku sering terganggu
Adakala aku rasa curiga
Adakala semacam tak percaya
Adakah kau setia kepadaku

Oleh kerana hatiku setia
Sebab itulah teguh cintaku
Oleh kerana hati sudah terpikat
Sebab itu aku sayang
Dari hari ke hari aku terus merindui
Dan aku dapat rasakan betapa hatiku sukar
Nak melepaskanmu
Biar terpaksa susah payah
Namun kurelakan
Asalkan kita terus dapat Oh bersama selamanya

HURM
=_=

Monday, June 13, 2011

Sorang je ~

Salwa baru saja memulakan pekerjaan barunya sebagai seorang guru kaunseling di sebuah sekolah.

Dia sangat bersemangat untuk memberikan nasihat kepada pelajar2 di sekolah itu.

Pada masa rehat.. dia melihat seorang pelajar yang tengah berdiri seorang diri hujung padang sedangkan kawan-kawangnya yang lain asyik bermain di tengah-tengah padang mengejar bola antara satu sama lain.

Salwa cuba mendekati pelajar itu dan bertanya apakah dia ada masalah... Pelajar itu menjawab bahawa keadaannya baik saja.

Mendengar jawapan itu Salwa lalu meninggalkannya.

Beberapa minit kemudian Salwa memerhatikan lagi pelajar itu masih sendirian di tempat yang sama. Salwa kini yakin bahawa pelajar ini sebenarnya mempunyai masalah.

Lalu sekali lagi Salwa mendekati pelajar itu dan berkata penuh kelembutan...

"Apakah kamu mahu kalau saya menemanimu?"

Pelajar itu menjawab..

"Okey.. boleh saja...!"

Merasa bahawa pendekatannya berhasil Salwa bertanya lagi..

"Kenapa kamu berdiri seorang diri di sini?"

"Kerana ..." jawab pelajar itu dengan penuh kehairanan...

"... Saya adalah penjaga gol!"

kepale Sakit !!!

Akhirnyer , dah 2 minggu aq x on9 fb n update blog !
huhu ..
mmg xder idea la nk update ..
byk  gile mslh time cuti2 nie ..
sakit kpale aq ..
mslh nie la , mslh tu la ..
erm ..
ape la ..
mcm2 ..
aq blex je rumah dry kampung , dh la tgh2 pgy ..
Boley lak aq demam ..
pegy skola mmg xlarat giler laa ...
erm ..
yang penting , sakit kpaler aq kurang la sikit ...
hhe ...

^_^

Monday, May 30, 2011

PSSLM catat rekod dunia bersilat 10 jam tanpa henti

Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia (PSSLM) berjaya memecahkan rekod dunia apabila bersilat selama 10 jam 4 saat tanpa berhenti bermula jam 9.30 malam tadi dan berakhir kira-kira jam 7.30 pagi tadi. 
Rekod dunia itu dicatat ketika program di Taman Tasik Titiwangsa di sini sempena sambutan ulang tahun ke-50 pertubuhan berkenaan, Julai ini.


Yeah !!

Memang memenatkan ... tgn mmg lenguh laa .. nk tido ? sekejap je .. pastu kene wat lagy .. tpy mmg bersemangat la .. guiness world record punye psl .. haha .. Gempak Kot !!

kpade kwnku sowang nie , thx sbb dtg smalam .. Bersemangat Haz ~

haha .. 


^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^

Friday, May 27, 2011

Together u n ai ..

My love for you is deeper than the depth of any ocean
And as faithful as the stars that grace the night
As constant as the sun in its journey to the heavens
That's why we will always be together you and I

Together you and I can stop the rain and make the sun shine

Paint a pretty rainbow in the sky
Together you and I belong like a songbird and a song
That's why we will always be together you and I

Thursday, May 26, 2011

Bushan aje ~

Ary nie on9 fb borink laa ..
xder org nk chat ..
haha ...
cian kan ..
slalunyer ade je org nk chat memanjang ..
ary nie xder lak ..
sedyh !
huhu ..

"_"

Cinta Sepotong Mimpi

Dapatkah seseorang mencinta hanya karena sepotong mimpi? Mustahil. Namun, adikku semata wayang mengalaminya – setidaknya itu yang diakuinya.
Gadis yang dicintainya adalah Lala, adik sepupunya sendiri. Wajar, bukan? Bahkan, menjadi halal saat kedua orang tuaku kemudian berpikir untuk meminangnya.
Semua berawal dari penuturan Jamal. Ia bilang, ia memimpikan Lala sebagai gadis yang diperkenalkan Ibu kepadanya sebagai calon istrinya.
“Kami sudah saling mengenal, Bu,” kata Jamal dalam mimpi itu dengan malu-malu. Gadis itu pun mengangguk dengan senyum malu-malu pula.
Sebenarnya Jamal tidak terlalu meyakini gadis itu adalah Lala. Wajahnya samar terlihat. Namun, Jamal merasakan aura gadis itu cukuplah ia kenal. Hebatnya, ini diperkuat oleh ayah kami. Di malam yang sama, beliau bermimpi tentang Jamal yang duduk di kursi pelaminan bersama Lala! Apakah ini pertanda? Entah. Hanya saja, sejak itu aku merasakan pandangan Jamal terhadap Lala berubah.
Mereka sebenarnya teman bermain di waktu kecil, namun tak pernah bertemu lagi sejak remaja. Keluarga Lala tinggal jauh di Surabaya, sementara kami di Jakarta. Kami jarang berkumpul, bahkan saat lebaran, sehingga kenangan yang dimiliki Jamal tentang Lala adalah kenangan di masa kecil dulu sebagai abang yang kasih kepada adiknya. Kasih dimana sama sekali tak terpikirkan untuk memandang Lala sebagai gadis yang pantas dicintai, bahkan halal dinikahi. Namun, mimpi itu mampu menyulap semuanya menjadi…cinta (?).
Mari katakan aku terlalu cepat menyimpulkan sebagai cinta. Barangkali saja itu hanya pelangi yang tak kunjung sirna mengusik relung hati adikku. Pelangi yang mampu merubahnya menjadi sok melankolis hingga membuat kami sekeluarga khawatir melihat ia kerap termenung menatap kejauhan, untuk kemudian mendesah perlahan.
“Mungkin kau harus menemuinya di Surabaya,” kata Ibu.
”Rasanya tak usah, Bu. Masak hanya karena bunga tidur aku menemuinya,” jawab Jamal.
”Barangkali saja itu pertanda.”
”Bahwa Lala jodoh saya?”
”Bukan. Bahwa sudah lama kau tak mengunjungi mereka untuk bersilaturahmi. Biar nanti Mbakmu dan suaminya yang menemanimu kesana.”
Jamal tertegun sejenak untuk kemudian mengangguk.
Wah, pintar sekali Ibu membujuk. Padahal tanpa sepengetahuan adikku yang pendiam itu, Ibu menyerahi kami tugas untuk ”meminang” Lala. Ibu betul-betul yakin mimpi itu sebagai pertanda sehingga memintaku menanyakan kepada Lala tentang kemungkinan kesediaannya dipersunting Jamal.
”Kenapa tidak minta langsung saja pada Paklik? Biar mereka dijodohkan saja,” kataku waktu itu.
”Ah, adikmu itu takkan mau.”
”Tapi…”
”Sudahlah. Ibu tahu Jamal belum terlalu dewasa. Kuliah saja belum selesai. Tapi setidaknya ia memiliki penghasilan dari usaha sambilannya berdagang, ‘kan?”
“Bukan itu maksudku. Apa Ibu yakin Jamal mau dengan Lala? Barangkali saja mimpinya hanya romantisme sesaat.”
Ibu tercenung. Aku yakin Ibu belum memastikan ini. Yang beliau tahu hanya Jamal yang bertingkah aneh. Itu saja. Selebihnya ia perkirakan sendiri. Sepertinya justru Ibulah yang ngebet ingin meminang Lala.
”Kupercayakan semua itu padamu.”
Walah! Berarti tugasku berlipat-lipat! Selain memastikan kesediaan Lala, aku pun harus memastikan perasaan adikku sendiri.
***
Ia diam. Sudah kuduga reaksinya begitu jika kutanyakan tentang kemungkinan perjodohannya dengan Lala.
“Kamu mencintainya?” Aku mengganti pertanyaan. Kali ini Jamal malah terkekeh.
”Mungkin… Entahlah. Rasanya tak wajar.”
Tentu saja tak wajar! Bagiku, mencinta karena sepotong mimpi hanya omong kosong. Lagi pula Jamal tak tahu seperti apa wajah dan kepribadian Lala dewasa ini. Aku pun tak tahu.
“Santai saja, Mal. Tak usah dipikirkan. Yang penting kita tiba dulu di sana,” kata Bang Rohim, suamiku.
***
Setiba di Surabaya, kami disambut keluarga Lala hangat.
”Wah, iki Jamal tho? Oala, wis gedhe yo?!” ucap Bulik.
Jamal hanya tersenyum. Apalagi saat pipi gendutnya dijawil Bulik seperti saat ia kanak-kanak dulu.
”Mana Lala, Bulik?” tanyaku saat tak mendapati anak semata wayangnya itu.
”Ada di dapur. Sedang bikin wedhang.”
Aku segera ke dapur. Aku sungguh penasaran seperti apa Lala sekarang. Kulihat seorang gadis di sana. Subhanalah, cantiknya! Ia mencium tanganku. Hmm, santun pula. Cukup pantas untuk Jamal. Tapi, aku harus menahan diri. Kata Bang Rohim, butuh pendekatan persuasif untuk menjalankan misi ini. Aku tak yakin aku bisa sehingga menyerahkan sepenuhnya skenario kepadanya.
Tak banyak yang dilakukan Bang Rohim selain meminta Lala menjadi guide setiap kami bertiga pergi ke pusat kota. Ia melarangku membicarakan soal perjodohan, pernikahan, pinangan atau apapun istilahnya kepada Lala. Katanya, kendati kami keluarga dekat, sudah lama kami tidak saling bersua. Bisa saja Lala memandang kami sebagai ”orang asing”. Upaya melancong bersama ini demi untuk mengakrabkan kembali Jamal, Lala dan aku. Kiranya ini dapat memudahkanku saat mengutarakan maksud kedatangan kami sesungguhnya nanti.
Malam ini saat dimana aku diperbolehkan suamiku mengungkapkan semuanya kepada Lala. Seharusnya memang begitu. Tapi Jamal mendahuluiku. Tak kusangka ia serius dengan perasaannya. Ia utarakan semuanya. Tentang mimpinya, tentang jatuh cinta, bahkan tentang pinangan.
“Mungkin Dik Lala menganggap ini konyol. Abang juga merasa begitu. Tapi, setidaknya sekarang Abang yakin dengan perasaan Abang. Jadi, mau tidak kalau Lala Abang lamar?”
Bukan manusia kalau Lala tidak kaget ditembak seperti itu. Ia tampak galau. Seperti aku dulu. Sayang Lala tak merespon seperti aku merespon pinangan Bang Rohim dulu.
“Maaf, Mas. Aku terlanjur menganggapmu sebagai kakak. Rasanya sulit untuk merubahnya.”
Berakhirlah. Sampai di sini saja perjuangan kami di Surabaya. Jamal tersenyum mengerti, namun kuyakini hatinya kecewa. Cintanya yang magis tak berakhir manis. Kami pulang ke Jakarta dengan penolakan.
Sejak hari itu, Jamal tak terlihat lagi melankolis. Ia kembali sibuk dalam aktivitasnya. Adikku itu benar-benar hebat. Kendati patah hati, ia tak mau larut dalam perasaannya. Bahkan, belakangan aku tahu ia belum menyerah. Setidaknya penolakan itu berhasil mengakrabkan kembali Jamal dengan Lala. Mereka berdua kerap berkirim SMS sekedar menanyakan kabar ataupun saling bercerita. Jamal betul-betul memandang ini sebagai peluang untuk mengubah pandangan Lala terhadapnya.
Waktu kian berganti hingga masa dimana Jamal mengutarakan lagi keinginannya itu. Sayang ditolak lagi. Begitu berulang hingga tiga kali.
Ayah dan Ibu prihatin melihatnya. Mereka tak bisa berbuat banyak. Keinginan mereka untuk menjodohkan saja keduanya Jamal tolak.
”Syarat orang yang menjadi calon istriku, haruslah tulus ikhlas menjadi pendampingku. Atas kemauannya sendiri, bukan pihak lain!” Begitu alasannya selalu.
Terserahlah apa katanya. Tapi ini sudah menginjak tahun kelima Jamal memelihara cinta tak kesampaian ini. Usianya kian mendekati kepala tiga. Cukup mengherankan ia tetap memeliharanya terus. Rasanya tak layak cinta itu dipelihara terus. Ia harus diberangus. Lala bukanlah gadis terakhir yang hidup di dunia. Untuk itu Ibu, Ayah dan aku kongkalikong untuk membunuh cinta Jamal. Sudah saatnya ia mempertimbangkan gadis-gadis lain. Kebetulan ada yang mau. Pak Haji Abdullah sejak lama ingin bermenantukan Jamal dan menyandingkannya dengan Azisa, anak sulungnya. Kami susun perjodohan tanpa sepengetahuan Jamal. Lantas, kami sekeluarga berusaha ”menghasut” Jamal untuk memperhitungkan keberadaan Azisa, temannya sejak SMU itu.
Alhamdulillah berhasil. Hati Jamal mulai terbuka untuk Azisa sehingga saat Pak Haji Abdullah meminta dirinya menjadi menantu, ia tak punya lagi pilihan selain mengiyakan.
***
Kesediaan Jamal memang sudah didapat, namun anehnya ia tak kunjung juga menentukan tanggal pernikahan. Kali ini naluriku sebagai kakak turut bermain. Rasanya Jamal tengah menghadapi masalah yang tak dapat dibaginya kepada siapapun, termasuk Azisa. Saatnya aku menjadi kakak yang baik untuknya.
”Entahlah, Mbak. Rasanya aku tak siap untuk menikah.”
Mataku terbelalak saat Jamal mengutarakan penyebabnya.
”Apa pasal?” tanyaku agak jeri. Aku tak berani membayangkan jika Jamal tiba-tiba membatalkan perjodohan. Keluarga kami bisa menanggung malu!
”Rasanya Azisa bukan jodohku.”
Aku semakin terkesiap. Aku mulai menduga-duga arah pembicaraannya.
”Lala-kah?” tanyaku. Jamal mengangguk pelan, namun pasti.
”Sebenarnya mimpi tempo hari itu tak sekonyong datang. Aku memintanya kepada Tuhan. Aku meminta Dia memberikan petunjuk tentang jodohku kelak. Dan yang muncul ternyata Lala!”
Aku kembali terdiam. Aku benar-benar payah. Sudah setua ini, masih saja tak dapat menjadi kakak yang baik buat Jamal. Aku bingung harus menanggapi bagaimana.
”Maafkan jika selama ini Mbak tak bisa menjadi kakak yang baik, Mal. Bahkan untuk masalahmu satu ini pun Mbak tak bisa menjawab. Hanya saja, kita tak akan pernah benar-benar tahu apa yang kita yakini benar itu sebagai kebenaran, Mal. Termasuk mimpimu. Mbak tidak tahu lagi harus menganggapnya omong kosong ataukah benar-benar pertanda. Kalaulah mimpi itu pertanda, pasti banyak sekali maknanya.”
”Kamu memaknainya sebagai cinta dan jodoh, Ibu memaknainya sebagai silaturahmi dan Ayah memaknainya sebagai tipikal istri ideal bagimu. Bukankah Azisa pun tak berbeda jauh dengan Lala? Mimpi itu nisbi, Mal.”
Jamal hanya mendesah pelan sambil memandang kejauhan. Mukanya masam. Mungkin tak menghendaki aku bersikap tak mendukungnya.
”Mungkin,” lanjutku, ”ini hanya masalah cinta saja. Mungkin hatimu masih hidup dalam bayangan Lala dan tak pernah sekali pun memberi kesempatan untuk dimasuki Azisa. Kau hidup di kehidupan nyata, Mal. Sampai kapan akan menjadi pemimpi?!”
Aku tersentak oleh ucapanku sendiri. Tak kuduga akan mengucapkan ini. Bukan apa-apa. Beberapa waktu lalu kami mendengar kabar Lala menerima pinangan seseorang. Kendati menyerah, aku yakin Jamal masih memiliki cinta untuk Lala. Ia pasti sakit. Aku betul-betul kakak yang tak peka. Aku menyesal. Aku peluk Jamal, menangis sesal.
Jamal turut menangis. Isaknya berenergi kekesalan, kekecewaan, kesepian, keputus-asa-an, bahkan kesepian. Aku terenyuh. Betapa ia menderita selama ini.
“Besok kita batalkan saja perjodohan dengan Azisa, Mal. Itu lebih baik ketimbang kau tak ikhlas menjalaninya nanti. Itu katamu tentang pernikahan, ‘kan? Kita bicarakan dulu dengan Ayah dan Ibu.”
Kupikir ini yang terbaik. Tak bijak rasanya tetap berkeras melangsungkan perjodohan di saat Jamal rapuh begini. Di saat Jamal terluka dan bimbang pada perasaannya. Biarlah keluarga kami menanggung malu bersama.
“Tidak. Kita teruskan saja. Aku ikhlas menjalani sisa hidupku bersama Azisa. Mungkin aku hanya membutuhkan sedikit menangis saja. Aku pergi dulu ke rumah Pak Haji untuk membicarakan ini. Assalamu’alaikum.”
Kutatap kepergian Jamal dengan perasaan tak tentu. Kalau diingat semua ini terjadi karena mimpi. Ya, Allah apakah benar mimpi itu pertanda-Mu? Jikalau benar kenapa sulit sekali terrealisasi? Jika pun tidak benar kenapa banyak orang mempercayai?
Aku terpekur. Maafkan aku adikku. Aku hanyalah insan, yang tak mampu menerjemahkan segala misteri-Nya, bahkan yang tersurat sekalipun. Aku hanya berusaha. Dia tetap yang menentukan. Maafkan aku.

Kepada pujaan hati ku ..

hei pujaan hati apa kabarmu
ku harap kau baik-baik saja
pujaan hati andai kau tahu
ku sangat mencintai dirimu


hei pujaan hati setiap malam
aku berdoa kepada sang Tuhan
berharap cintaku jadi kenyataan
agar ku tenang meniti kehidupan

* hei pujaan hati, pujaan hati
pujaan hati, pujaan hati


mengapa kau tak membalas cintaku
mengapa engkau abaikan rasaku
ataukah mungkin hatimu membeku
hingga kau tak pernah pedulikan aku

cobalah mengerti keadaanku
dan cobalah pahami keinginanku
ku ingin engkau menjadi milikku
lengkapi jalan cerita hidupku

hei pujaan hati, pujaan hati
hei pujaan hati setiap malam
aku berdoa kepada sang Tuhan
berharap cintaku jadi kenyataan
agar ku tenang meniti kehidupan



Ada untong woo ~

Dalam siaran berita terkini disalah satu TV swasta, ada memuatkan berita rompakan di sebuah kedai elektronik di ibu kota. Kerugian dianggarkan berjumlah RM3 juta ringgit. Seorang pemberita dilihat sedang menemuramah pemilik kedai tersebut..

Pemberita: Berapakah kerugian yang Tokey alami kerana rompakan ini?

Tokey: Aiyaa gua lasa aaaa.. kila-kila.. 3 juta libeeh, tapi waa masih untung wooo...

Pemberita: Macammana pulak tokey boleh kata masih beruntung....?

Tokey: Gua masih beruntung aaa.. kilana itu keculian terjadi ini hali, bukan semalam aa..

Pemberita: "Habis tu apa bezanya semalam atau hari ini ..Tokey???

Tokey: Aiyaa kilana ini hari semua wa punya balang.. wa sudah kasi liskaun 50% semalam talak liskaun..

Kpale2 ~

Ary nie kpale aq mmg sakit giler ..
mata aq sakit ..
pergh !!
tension giler la !!
erm ..
aq try la jgk senyum2 ..
tpy sekejap je , sakit sgt kpale ..
nsb baex la pekse senang je ..
kalau susah ..
mau nyer pecah !
haha ..

*_*

Tuesday, May 24, 2011

Huhu ..

Cian kwn aq sowang nie ..
blog dier xley bkk ..
sabar erk ..
esk try bkk lagy ..
^_^

Setia ~ "_"

deras hujan yang turun
mengingatkanku pada dirimu
aku masih disini untuk setia

selang waktu berganti
aku tak tahu engkau dimana
tapi aku mencoba untuk setia

sesaat malam datang
menjemput kesendirianku
dan bila pagi datang
kutahu kau tak disampingku
aku masih disini untuk setia

Monday, May 23, 2011

DSLR !!

Pergh !!
aritu pegy kenduri , mmg ramai laa ..
pastu aq dah la mengindam kamera DSLR !
buley plak ramai yg bwk ..
pergh !
hampeh la ..
aq nk beli !!
DUIT MAI LER KT AQ !!
AQ NK PIE BELI !!

Saturday, May 21, 2011

~_~

tetibe rase tension ari nie ..
mungkin sbb aq kecik ati at dier kot ..
dier cam dh lain skang nie ..
x mcm dulu ...
erm ..
cam dah sombong ..
tpy , aq msh syg at dier ..
erm ..
ape la nsb aq nie ..

-_-

erm ..

UPM2 ~
 aper la ...
igtkan jdy pegy ..
upernyer xjady ..
hampeh ..
skang tunggu 29 aribulan plak ..
mntx2 jdy ler ..
erm ..

-_-

Friday, May 20, 2011

Malaysia book of record (Bersilat 12 jam tanpa henti) PSSLM

Esk kitorang grk UPM Serdang ..
utk buat Malaysia book of record ..
bersilat 12 JAM tanpa HENTI ..
mmg xsbr laa ..
hehe ..
bez kot ..
tpy mmg penat giler la ..
bole mendatangkan asma nie ..
hehe ..
btw , 
SEMANGAT JEBAT TETAP MEMBARA !!

^_^

*_*

Minggu yg kurang mood !!


x_x

^_^

HUU ~

Thursday, May 19, 2011

taxi band - hujan kemarin (kord gitar)

    C        G/B
Kemarin ku dengar
     Am          Em
Kau ucap kata cinta
F      Em
Seolah dunia
      Dm         G
Bagai di musim semi

      C        G/B
Kau datang padaku
     Am   Em
Membawa luka lama
F        Em
Ku tak ingin seolah
      Dm         G
Semua seperti dulu

[chorus]
      C                      G/B
Tak ingin lagi rasanya ku bercinta
    Am          Em
Setelah ku rasa perih
F      Em             Dm          G
Kegagalan ini membuat ku tak berdaya

      C                      G/B
Tak dapat lagi rasanya ku tersenyum
    Am              Em
Setelah kau tinggal pergi
F       Em            Dm        G    C
Biar ku sendiri tanpa hadirmu kini lagi

      C        G/B
Kau datang padaku
     Am   Em
Membawa luka lama
F        Em
Ku tak ingin seolah
      Dm         G
Semua seperti dulu

[chorus]
      C                      G/B
Tak ingin lagi rasanya ku bercinta
    Am          Em
Setelah ku rasa perih
F      Em             Dm          G
Kegagalan ini membuat ku tak berdaya

      C                      G/B
Tak dapat lagi rasanya ku tersenyum
    Am              Em
Setelah kau tinggal pergi
F       Em            Dm        G    C
Biar ku sendiri tanpa hadirmu kini lagi

[solo] F Em Dm G C
       Gm A Dm Fm Em Am Dm G A

[chorus]
      D                      D/F#
Tak ingin lagi rasanya ku bercinta
    Bm          A
Setelah ku rasa perih
G      F#m            Em          A
Kegagalan ini membuat ku tak berdaya

      D                      D/F#
Tak dapat lagi rasanya ku tersenyum
    Bm              A
Setelah kau tinggal pergi
G       F#m           Em        A    D
Biar ku sendiri tanpa hadirmu kini lagi

      D                      D/F#
Tak ingin lagi rasanya ku bercinta
    Bm          A
Setelah ku rasa perih
G      F#m            Em          A
Kegagalan ini membuat ku tak berdaya

      D                      D/F#
Tak dapat lagi rasanya ku tersenyum
    Bm              A
Setelah kau tinggal pergi
G       F#m           Em        A    
Biar ku sendiri tanpa hadirmu kini lagi

[int] G E/G# A F# Bm A E/G# Em

      A    D
Hujan kemarin

Season Sound Band

 Band bru wt , arap korang support band nie ye ..
be fan us ..
like page Season Sound Band !
 ▲
 ↓

Tuesday, May 17, 2011

Season Sound




Season Sound !!